آخرین اخبار
کد مطلب: 80397
دلايل خنده دار بي‌بي‌سي براي تطهير تروريست‌ها+عکس
تاریخ انتشار : 1393/06/01 13:35:42
نمایش : 1303
اين رسانه تروريست خواندن گروه ها را ناشي از موضع گيري رسانه ها مي‌داند و مي نويسد: ما در بي بي سي اگر از صفاتي مثل تروريست استفاده کنيم در واقع وارد موضع گيري سياسي مي شويم و جهت گرفتن کاملا بر خلاف سياست رسانه اي بي بي سي است.

به گزارش سلام لردگان به نقل از دانا، سايت بي‌بي سي فارسي در اقدامي علت به کار نبردن اين سايت از واژه تروريست را در يک يادداشت منتشر کرده است.

اين سايت در اين خصوص نوشت: سياستي که بي بي سي فارسي اجرا مي کند مبتني بر سياست کلي بي بي سي به عنوان يک رسانه جهاني است که به سراسر دنيا برنامه پخش مي کند. 

بي ببي سي همچنين نوشت: ما وظيفه اصلي بي بي سي را گزارش دقيق، بيطرفانه و بي کم و کاست خبرهايي مي دانيم که در سراسر جهان روي مي دهد. بي بي سي بيش از نود سال است که برنامه پخش مي کند و به عنوان يکي از معتبرترين رسانه هاي دنيا شناخته شده است. مخاطبان جهاني بي بي سي حدود دويست و پنجاه ميليون نفر است و اين مخاطبان به اين دليل به بي بي سي مراجعه مي کنند که درک بهتري از رويدادهاي کشورهاي خود و کشورهاي ديگر داشته باشند. مخاطبان به ما مراجعه نمي کنند که ما به آنان درس سياسي بدهيم و بگوييم کدام گروه خوب است و يا کدام دولت بد است. اين کار رسانه هاي ايدئولوژيک است.

اين سايت در اقدامي عجيب به مفهوم تروريست مي‌پردازد و نوشته است: تروريسم" مفهومي بسيار پيچيده و احساسات برانگيز است که دشواري کار در اين است که بسياري از دولت ها مخالفان خود را تروريست مي نامند تا سرکوب آنها را توجيه کنند. ولي هيچ گروهي خود را تروريست نمي داند. بي بي سي معتقد است که استفاده از صفت "تروريست" براي افراد و گروه ها نه تنها کمکي به درک بهتر رويدادها نمي کند بلکه ممکن است حتي ذهن مخاطبان را مخدوش کند.

اين يادداشت عجيب در حالي در بي بي سي منتشر شده است که اين رسانه کاملاً به صورت جانب دارانه اخبار را منتشر کرده است و تا کنون به هر شکل که توانسته است با انتشار برخي از اخبار کذب ذهن ها را به سوي حمايت از گروهک هاي تروريستي کشانده است.

بي بي سي حتي در زماني که ريگي به عنوان سرکرده تروريست ها در ايران کودکان و زنان زيادي را به شهادت رساند و هر بار با انجام عمليات هاي انتحاري، افراد بيگناه زيادي را به قتل مي‌رساند، نه تنها تروريست ندانسته بلکه در بسياري از موارد به حمايت از گروهک تروريستي جندالشيطان به سرکردگي ريگي پرداخت.

در واقع اين رسانه در حالي خود را بي طرف مي داند که در انتشار اخبار مربوط به کشتار بي رحمانه کودکان غزه توسط صهيونيست ها با سانسور گسترده در حالي که همه رسانه هاي بي طرف دست به افشاگري زده بودند، مهمترين دغدغه اش بازگشت يک خرس کانادايي به محل زندگي خود بود.

همچنين بي بي سي با حمايت هاي همه جانبه و در اختيار قرار دادن تريبون خود به منافقين که با اقدام مسلحانه توانسته بودند افراد زيادي را در ايران به شهادت برسانند حمايت خود را از گروهک تروريستي منافقين نشان داده است و نمي تواند ادعا کند که به صورت بي طرفانه قضاوت مي کند.

اين رسانه وابسته به معاندين و ضد نظامدر حالي دست به تطهير خود زده است و اعلام مي کند که تعريف تروريست بسيار عميق است که هر انسان بيدار و با وجداني کشتار کودکان و زنان بي گناه را درست ندانسته و آن را مصداق اعمال تروريستي و خشونت آميز مي داند.

اين رسانه تروريست خواندن گروه ها را ناشي از موضع گيري رسانه ها مي‌داند و مي نويسد: ما در بي بي سي اگر از صفاتي مثل تروريست استفاده کنيم در واقع وارد موضع گيري سياسي مي شويم و جهت گرفتن کاملا بر خلاف سياست رسانه اي بي بي سي است. 

در حالي که کشتار زنان و کودکان در هيچ کجاي دنيا يک امر سياسي تلقي نمي شود ولي اين رسانه با بهره گيري از الفاظ سعي در توجيه اقدام ضد اخلاقي خود در حمايت از تروريست‌ها دارد.

در واقع سکوت بي بي سي در قبال تروريست ها به نوعي حمايت از آنها است؛ چرا که يک رسانه در ابتدا بايد بتواند اخبار درست را مخابره کند و از حقيقت حمايت کند. اين اقدام بي بي سي در واقه پوشاندن حقيقت است.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس